Dieta

Dieta

Złamanie kości to wyzwanie dla organizmu.
Co sprzyja odbudowie i regeneracji, co jeść, a czego unikać radzi dr inż. Agnieszka Leciejewska, dietetyk.

Jeżeli zastanawiasz się, jaka będzie odpowiednia dieta wspomagająca  zrastanie kości po złamaniu, sprawdź porady specjalistów. Dzięki poradom specjalistów dowiesz się, jaka dieta przy złamanej nodze będzie najbardziej odpowiednia i przyśpieszy proces powrotu do zdrowia. Warto mieć na uwadze, że dieta przy złamaniach powinna być bogata w składniki odżywcze sprzyjające regeneracji tkanki kostnej, w tym kompleks odpowiednio dobranych minerałów, takich jak wapń, żelazo oraz mangan. Dieta na zrastanie kości po złamaniu powinna być bogata także w witaminy: z grupy B, A, D, E oraz K, które pomagają szybciej wrócić do zdrowia. Zbilansowana dieta przy złamanej nodze oraz przy złamaniach innego typu to podstawa udanej rehabilitacji.

Dieta po złamaniu – ważne zasady


Leczenie złamania kości to dla całego organizmu duży wysiłek, niekiedy wymagający kilkutygodniowego unieruchomienia. A to sprawia, że mamy wolniejszy metabolizm, zużywamy mniej energii i zaczynamy tyć. Po zdjęciu gipsu okazuje się, że ważymy więcej niż przed kontuzją. 

więcej

Co po złamaniu, czyli jak regenerują się kości?


Niespodziewany upadek lub kontuzja może skończyć się złamaniem ręki lub nogi. W zależności od wieku osoby poszkodowanej i okoliczności, czasem pod wpływem niegroźnych pozornie zdarzeń dochodzi do złamania; dotyczy to zwłaszcza osób z zaburzeniami metabolicznymi czy osteoporozą.

więcej

Odbudowę czas zacząć


Bez odpowiedniego budulca kości się nie zrosną. Dlatego po złamaniu trzeba zadbać, by w codziennym menu nie zabrakło: białka, wapnia, fosforu, magnezu oraz witamin C, D i K. Gdzie ich szukać?

więcej

Roślinne wspomagacze


Właściwa dieta, urozmaicone menu bogate w składniki budulcowe i regulatory… Co jeszcze możemy zrobić, by wspomóc zrastanie się kości po złamaniu? Z pomocą przychodzi wiele roślin. Dlaczego?

więcej

Bez pomocy ani rusz


Białka, ksylitol, substancje chemiczne… Nawet nie wiemy, ile świat wokół nas kryje składników i elementów, które pomagają kościom szybciej się zrosnąć po złamaniu. Gdzie je znaleźć? Jak działają? Odkryjmy niektóre z nich:

więcej

Ważne regulatory


By kości się dobrze zrosły, potrzebni są fachowcy i pomocnicy, tacy jak: żelazo, fluor, bor, mangan, miedź, cynk, krzem oraz witaminy z grupy B. Dzięki nim odbudowana kość będzie silna i wytrzymała na długie lata.

więcej

Ekstrakty roślin i inne składniki sprzyjające regeneracji kości


więcej

Video

Przykładowe menu

Dieta

śniadanie

Musli z borówkami i słonecznikiem

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
  • Cras convallis tortor quis leo posuere, at vehicula odio pretium.
  • Aenean ac justo sed augue cursus mollis vitae vitae urna.
  • Nullam accumsan nibh quis libero posuere, sed finibus enim mattis.
ROZWIŃ

Policz zapotrzebowanie kaloryczne
dla osoby po złamaniu kości

Twoje zapotrzebowanie kaloryczne wynosi kalorii

Dieta

dr inż. Agnieszka Leciejewska
specjalista dietetyk

Absolwentka Wydziału Żywienia Człowieka SGGW w Warszawie.
Dietetyk i dziennikarka z pasją. Propagatorka wiedzy o racjonalnym odżywianiu. Może o tym opowiadać godzinami. Od lat z powodzeniem łączy teorię z praktyką układając indywidualne jadłospisy dla osób odchudzających się oraz tych, którzy mają różne problemy zdrowotne. Lubi wyzwania, chętnie podejmuje się poradnictwa żywieniowego, zwłaszcza w trudnych przypadkach.

Prywatnie wielbicielka dobrej kuchni i warzyw pod każdą postacią. Amatorka domowego muesli na śniadanie i zielonych koktajli na kolację. Fanka zumby i gorąca orędowniczka każdej formy aktywności fizycznej. Jak mówi: dieta i ruch to najlepsze lekarstwo na choroby XXI wieku.

Bonactive complex

Bonactive Complex to suplement diety, którego składniki zostały dobrane tak by uzupełnić dietę w okresie rekonwalescencji organizmu, szczególnie po złamaniach kości.

Więcej o suplemencie